Publikacje » Technika » Ciągnik przed zimą

Ciągnik przed zimą

8 Listopada 2019
źródło: https://www.plantpress.pl/

Jak skutecznie dbać o ciągnik, kiedy nie pracuje, aby służył długo i bezawaryjnie?  Jest to szczególnie ważne, ponieważ podczas zimy jest narażony na działanie niszczące.

Przygotowanie ciągnika rolniczego do konserwacji i przechowywania przed zimą zaczynamy od dokładnego umycia całego pojazdu. . Do mycia zimną woda z użyciem środków czyszczących przydatne są myjki wysokociśnieniowe m.in. HD 19/25 i 13/18 firmy Karcher.   Podczas mycia myjką wysokociśnieniową, nie kieruje się strumienia bezpośrednio na przewody i urządzenia elektryczne,  komputer, uszczelki, przekładnie, korki wlewu oleju i zbiornika paliwa, filtry i układ wydechowy silnika. Nie należy lać wody pod wysokim ciśnieniem.   Scieki nie powinny się dostać do gleby. Następnie zabezpieczamy wszystkie ślady korozji oraz złuszczoną powłokę malarską , którą czyścimy szczotką drucianą lub papierem ściernym i odtłuszczamy. Następnie malujemy farbą podkładową.  Silnik ciągnika wstępnie myjemy płynnymi środkami alkalicznymi np. Intensiva i J 25 Multi. Skutecznie usuwają zanieczyszczenia mineralne , oleje, tłuszcze. Zawierają dodatki zapobiegające powstawaniu rdzy i kamienia.

Silnik – w silniku - olej, wymieniamy na nowy. Aby wykonać to prawidłowo należy silnik rozgrzać, aby olej całkowicie spłynął do podstawionego naczynia i wymienić wkład filtru oleju.Zużyty olej zawiera szkodliwe związki chemiczne, kwaśne produkty spalania oraz inne zanieczyszczenia, które gromadzą się w oleju w trakcie eksploatacji, tworząc środowisko korozyjne. Będą one niekorzystnie wpływać na elementy silnika. Dlatego zawsze przed sezonem zimowym należy wymienić  olej i filtr. Niestety,  nie każdy użytkownik to czyni, bo ciągnik w eksploatacji wykonał np. 60 motogodzin. Aby zabezpieczenie silnika było pewniejsze, należy dodać zalecanego przez producenta inhibitora korozji. Przed i po dodaniu inhibitora korozji należy uruchomić silnik na kilka minut, aby nowy środek smaru został rozprowadzony po całym układzie smarowania. Olej silnikowy, zmieszany z inhibitorem korozji może być stosowany tylko przez 20-25 godzin pracy na początku następnego sezonu, a następnie powinien być wymieniony na świeży olej silnikowy o zalecanej klasie. 

Świeże, czyste filtry lepiej tolerują gęściejsze paliwo – Jak wiemy, każdy filtr ma swoją przepustowość. Filtr, który będzie miał np. 200 motogodzin nie będzie...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników.
Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich treści w serwisie E-pole? Dokonaj bezpłatnej rejestracji i korzystaj z naszej bazy publikacji, narzędzi oraz szkoleń online.
Program promocyjny D-Koder
Pogoda rolnicza
Szczegółowa prognoza temperatury gleby, punktu rosy, wiatru, indexu UV
Pobierz lokalizację z urządzenia
Szkolenia online
Narzędzia online

Szanowni Państwo! Informujemy, że aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, nasz serwis internetowy gromadzi i zapisuje w pamięci komputerów Użytkowników serwisu krótkie informacje tekstowe (tzw. „cookies”). W każdym czasie możecie Państwo zmodyfikować ustawienia przeglądarki, aby wyłączyć ten mechanizm. Konfiguracja, która dopuszcza używanie cookies oznacza, że Użytkownicy wyrażają na powyższe zgodę. Aby dowiedzieć się więcej proszę zapoznać się z Polityką Prywatności