Nie publikujemy na e-polu zbyt wielu maszynowych newsów. Jednak, aby nie było zbyt "monotonnie" dzisiaj postanowiłem popełnić taki właśnie wpis. :)
Nie wszyscy wiedzą, że pod marką Challenger produkowane są również opryskiwacze. Przez lata pod amerykańską banderą pojawiały się rozmaite modele samobieżne i tak jest do dziś. Jedna z ostatnich nowości producenta dotyczy właśnie jednej z takich konstrukcji. Mowa o opryskiwaczu RoGator 600D, który na pierwszy rzut oka może kojarzyć się z samochodem ciężarowym. Jest to bowiem wyjątkowo duża konstrukcja i masywna wizualnie. Układ jezdny stanowią tu 4 duże koła, a zamieszczony za kabiną zbiornik może pomieścić nawet 6000 l cieczy roboczej (model RG 655D). Są również mniejsze zbiorniki o pojemności 4000 i 5000 l. Za dystrybucję cieczy odpowiada aluminiowa belka polowa dostępna w 6 różnych szerokościach. Najmniejsza ma 24 m, a największa 36 m. Cechą charakterystyczną modeli RoGator jest montaż belki opryskowej na wysięgniku zamocowanym między osiami, co ma duży wpływ na jej stabilizację.
Jednak największą innowacją w serii „D”, która zastępuje serię „C”, jest kabina. Zastosowano tu nową szerszą kabinę z większą powierzchnią przedniej szyby, węższymi słupkami i miejscem dla pasażera. Kabina jest o 32 cm szersza niż we wcześniejszych RoGatorach. Dzięki temu zabiegowi projektanci zmieścili jeszcze miejsce dla drugiej osoby oraz schowek, który umożliwia przechowywanie zarówno chłodnych, jak i ciepłych produktów. Większą widoczność uzyskano również dzięki zwężeniu kolumny kierowniczej.
Wnętrze kokpitu również przeszło modernizację. Z prawej strony montowany jest nowy podłokietnik ze wszystkimi najważniejszymi przełącznikami kontrolującymi pracę maszyny oraz nowym 10-calowym monitorem. Aby zwiększyć komfort pracy standardowo montowany jest nieco zmieniony system klimatyzacji (który w modelach „C” dostępny był w opcji). Teraz klimatyzacja pracuje równie wydajnie, ale ciszej w porównaniu do poprzedniej (wentylator pracuje na mniejszych obrotach).
W nowych opryskiwaczach zmieniono również układ zbiorników paliwa i AdBlue, przy czym pojemność tego pierwszego wzrosła o 90 l (do 320 l).
