Na ile pochodzenie mleka ma znaczenie dla klienta

6 Października 2020

Państwa członkowskie mogą wymagać dodatkowych informacji o tym, skąd pochodzi żywność, ale tylko gdy ma to związek z jej właściwościami, a konsument przykłada do tego dużą wagę – uznał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Tłem sprawy była skarga francuskiej spółki Groupe Lactalis, kwestionującej na rodzimym podwórku dekret, który wprowadził obowiązek wskazania krajowego, europejskiego lub pozaeuropejskiego pochodzenia mleka (także stanowiącego składnik opakowanych produktów spożywczych). Zdaniem firmy akt ten jest niezgodny z unijnym rozporządzeniem nr...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników.
Chcesz mieć nieograniczony dostęp do wszystkich treści w serwisie E-pole? Dokonaj bezpłatnej rejestracji i korzystaj z naszej bazy publikacji, narzędzi oraz szkoleń online.
Najnowsze artykuły

Stres cieplny u krów – jak ograniczać jego negatywne skutki

Upalne, letnie dni to jeden z najtrudniejszych okresów dla zwierząt, zwłaszcza tych produkujących. Mają one bowiem ograniczone możliwości ukrywania się przed nadmiernym ciepłem.

5 Maja 2024

Wiosenne szkodniki w zbożach

Wiosna jest czasem intensywnego wzrostu zbóż, ale jednocześnie dynamicznego rozwoju szkodników. Właściwa ocena zagrożenia i działania ochronne w tym okresie mogą istotnie wpłynąć na plon.

22 Kwietnia 2024

Oprysk na opadający płatek

Kwitnienie rzepaku to okres, w którym powinno się chronić rośliny przed chorobami: zgnilizną twardzikową, czernią krzyżowych i szarą pleśnią. W tym czasie należy zastosować fungicydy zwalczające spektrum tych groźnych chorób.

22 Kwietnia 2024
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE

Na naszych stronach internetowych wykorzystujemy technologie internetowe różnego rodzaju – własne i od osób trzecich – w tym pliki cookie, aby zoptymalizować Państwa doświadczenia. Oprócz technologii internetowych, które są niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony www, obejmują to również technologie internetowe do analityki internetowej i wyświetlania ukierunkowanych reklam. Korzystanie z nich jest dobrowolne i wymaga Państwa zgody. Użytkownik może w każdej chwili wycofać swoją zgodę ze skutkiem na przyszłość lub zmienić ustawienia pod linkiem „Zmień moje preferencje” lub bezpośrednio w przeglądarce internetowej.

Dodatkowe informacje na temat przetwarzania danych i zawartości technologii internetowych można znaleźć w naszej polityce prywatności oraz polityce dotyczącej plików cookie.